Pages

Live your life, like theres no tomorrow!

Accept what you can't change. Change what you can't accept

Sunday, 8 January 2012

Mit "nye" kamera!

Ja, har altså købt et til kamera :) faktisk 2 men det andet har jeg haft i en uges tid nu, i tænker sikker jeg er lidt sindsyg... men, men, men det her er ikke et til 9000kr. eller noget :) Det er faktisk et gammelt kamera, det er de begge. Det ene meget gammelt, det andet kun 20 år tror jeg ;) ved ikke helt. Nå men det er film kameraer... Synes det kunne være sjovt at skyde nogle billeder med gamle kameraer, forstår man historien, så forstår man nutiden bedre! Så nu vil jeg lære historien at kende.
I dag kan du trykke på én knap og voila har du et rigtig godt billede, self er det ikke lige så godt som et man bruger lang tid på at gøre klar til osv. men i forhold til at man kan tage et kamera i hånden for første gang og trykke på knappen, uden at vide noget som helst om det så kan man få fantastiske billeder! Auto knappen har idag gjort at alle har mulighed for at fast fryse et øjeblik, og det er jo også fantastisk.
Men folk glemmer at billederne kan blive bedre hvis de sætter sig ind i hvad de laver, personligt bruger jeg ALDRIG auto knappe. Hader at den skal bestemme det hele :) Så jeg har studeret en del på kameraer og teknikken bag dem. Defor vil jeg nu prøve og se hvor gode billeder jeg kan få med et gammelt et hvor alt skal stille præcist.

Her kan i se de 2 forskellige kameraer :)

Fandt bagefter ud af at der er et kviksølv batteri i... Og at det er forbudt fordi det er skadeligt, man skal ind til et eller andet kommune sted og aflevere det -.-





No comments: